19. juunil 2012. aastal kell 14.15 kaitseb Reelika Irs Tartu Ülikooli majandusteaduskonnas (Narva mnt. 4, ruumis B306) doktoritööd "Teacher performance appraisal and remuneration aspects of performance management on the example of Estonian general educational schools" (Õpetajate töösoorituse juhtimise hindamise ja töötasustamise aspektid Eesti üldhariduskoolide näitel).
Juhendajad: professor Kulno Türk (PhD), Tartu Ülikool
Konsultant: dotsent Kaia Philips (PhD), Tartu Ülikool
Oponendid: professor Iiris Aaltio (PhD), Jyväskylä Ülikool; professor Milvi Tepp (PhD), Tallinna Tehnikaülikool
Doktoritöö eesmärk on töötada välja soovitused õpetajate töösoorituse hindamise ja tulemustasustamise arendamiseks Eesti üldhariduskoolides. Töösoorituse hindamise ja tulemustasustamise süsteemi kujundamine ja rakendamine eeldavad töösoorituse juhtimis-instrumendi väljatöötamist. Doktoritöös määratakse kindlaks õpetajate töösoorituse hindamise ja tulemustasustamise kujundamise ja rakendamise aspektid ning töötatakse välja ettepanekud õpetajate töösoorituse hindamise ja tulemustasustamise kriteeriumide valikuks. Selleks viidi Eesti üldhariduskoolides läbi ulatuslik ankeetküsitlus, mille käigus küsitleti 2165 õpetajat ja 298 koolijuhti. Probleemide süvauuringu raames viidi kolmes koolis läbi juhtumiuuringud.
Uuringust saadi kinnitust, et tulemuslik juhtimine eeldab töösoorituse juhtimisinstrumendi juurutamist Eesti üldhariduskoolides. Õpetajate töösoorituse hindamise ja tulemustasustamise kujundamise ning rakendamisega on tihedalt seotud kooli strateegiline juhtimine, ressursijuhtimine ja organisatsioonikultuur, mis aitavad kaasa pedagoogide positiivse suhtumise kujundamisele õpetajate töösoorituse juhtimise suhtes. Õpetajate töösoorituse juhtimine tagab kooli tasakaalustatud arengu ning tulemuslikkuse, mis eeldab õpiprotsessi, õpikeskkonna ja kooli juhtimisega seotud õpetajate töösoorituse hindamise ja tulemustasustamise kriteeriumide väljatöötamist ja tasakaalustatut rakendamist. Õpetajate tulemustasustamine aitab parandada töötulemusi nii individuaalselt kui ka kollektiivselt ning loob paremad eeldused õpetajate arenguks kooli eesmärkidest lähtuvalt.