20/21.õa sügissemestri info
In English below
Millele tuleb 2020/21. õa sügissemestril õppetööd planeerides tähelepanu pöörata?
I . Vaadake ÕISis üle oma õppeaine ainekava veebipõhisuse tunnus ja valige sobiv variant.
- Ei ole veebipõhine - loengud, seminarid ja praktikumid toimuvad auditoorselt, õppeainel ei ole e-tuge ning puudub võimalus ÕISi ainekava juurest Moodle’i kursuse põhja luua ja õppijaid ÕISist Moodle’i kursusele lisada.
- Osaliselt veebipõhine – osa õppest toimub veebipõhiselt, kuid kursuse jooksul toimub ka auditoorseid loenguid, seminare või praktikume, kursuse veebipõhist õpikeskkonda kasutatakse näiteks õppe- ja juhendmaterjalide kättesaadavaks tegemiseks, kodutööde esitamiseks vm.
- Täielikult veebipõhine – kogu kursuse õppeprotsess (sisu edastamine, info levitamine, suhtlemine, õppijate hindamine) toimub veebipõhiselt, auditoorseid kohtumisi ei ole.
Selgitused:
- Õppeaine toimumise ajal ei ole soovitatav veebipõhisuse tunnust muuta.
- NB! Sama ainekoodiga õppeaine õpiväljundid peavad olema samad päevaõppe ja sessioonõppe puhul ning samuti auditoorse, osaliselt veebipõhise või täielikult veebipõhise toimumise korral ning õpiväljundite saavutamine peab olema kontrollitav.
- Kui õppeaine on täielikult veebipõhine, siis peab õppijal olema võimalus kogu semestri jooksul ainet täiesti veebipõhiselt läbida ning õppijat ei saa kohustada osalema auditoorses õppetöös (juhul, kui auditoorseid loenguid/seminare/praktikume siiski pakutakse).
- Kui õppeaine on osaliselt veebipõhine, siis võib õppijat kohustada osalema auditoorses õppetöös (kui see ei ole võimalik, siis peab õppija õppejõuga kokkuleppe saavutama, kas auditoorseid tunde saab asendada iseseisva tööga).
- NB! Ingliskeelsete õppeainete puhul, mille raames õppijad ei saa välismaalt Eestisse sõita ning mis on avatud ka väliskülalisüliõpilastele, peab ainekava olema täielikult veebipõhine (nt kursuse arendamise toetuse saanud õppeained).
- Kui õppeaine ei pea olema avatud läbimiseks väliskülalisüliõpilastele, siis võib ainekava olla ka osaliselt veebipõhine, kuid nendele üliõpilastele, kes ei saa Eestisse tulla või ei saa mõjuvatel põhjustel auditoorsel õppetööl osaleda, peab pakkuma kaks kuud võimalust osaleda õppetöös veebipõhiselt.
- Kui instituudil on soov, et Eestis kohapeal olevad üliõpilased peavad osalema auditoorses õppetöös, siis peaks nad registreeruma ainekavale, mis on osaliselt veebipõhine või kui nad on registreerunud täielikult veebipõhisele ainekavale, siis peab üliõpilane soovi korral saama osaleda samaväärselt välismaal viibivate üliõpilastega ainekursusel veebipõhiselt.
II. Lisage ainekava tunniplaani kontakttundide toimumised (sh osaliselt veebipõhise ja täielikult veebipõhise õppe korral ka reaalajas toimuvad veebipõhised seminarid ja praktikumid, märkides toimumise kohaks sellisel juhul BBB, Teams või Zoom).
III. Lisage ainekava lisainfo väljale täiendav info, mida õppijad peaksid enne õppeainele registreerumist õppetöö korralduse kohta teadma. Nt info hübriidseminaride toimumise kohta. Hübriidseminari korral osalevad osad õppijad seminaril auditooriumis ning osad samal ajal veebis. Hübriidseminaride toimumise korral veenduge, et teil on kasutada vajaliku tehnikaga ruum ning abiline/assistent seminari läbiviimisel.
What to keep in mind when planning studies in the 2020/21 autumn semester
I. In the SIS, review the web-based feature of your syllabus and select the appropriate option.
- It is not web-based - lectures, seminars and practicums are classroom-based, the subject does not have e-support and there is no possibility to create a blank Moodle course from the SIS syllabus and add students from SIS to the Moodle course.
- Partially web-based - part of the studies takes place online, but during the course there are also lectures, seminars or practical trainings, the course's web-based learning environment is used, for example, to make study and instruction materials available, to submit homework, etc.
- Entirely web-based - the whole learning process of the course (content delivery, information dissemination, communication, student assessment) is web-based, there are no classroom meetings.
Explanations:
- It is not recommended to change the web-based feature during the course of the subject.
- NB! The learning outcomes of a subject with the same subject code must be the same for regular and block mode learning, as well as for auditory, partially web-based or entirely web-based learning, and the achievement of learning outcomes must be controllable.
- If the subject is entirely web-based, the learner must be able to complete the subject entirely online throughout the semester and the learner cannot be required to participate in classroom instruction (if classroom lectures/seminars/practical trainings are still offered).
- If the subject is partially web-based, the learner may be required to participate in classroom instruction (if this is not possible, the learner must reach an agreement with the lecturer as to whether classroom lessons can be replaced by independent work).
- NB! In the case of English-language subjects, in the framework of which students cannot travel to Estonia from abroad and which are also open to foreign guest students, the syllabus must be entirely web-based (eg subjects that have received support for course development).
- If the subject does not have to be open to foreign guest students, the syllabus may also be partially web-based, but those students who cannot come to Estonia or cannot participate in classroom studies in easonable excuse must be offered two months to participate in web-based studies.
- If the institute wishes that students who are in Estonia have to participate in classroom studies, they should register for a partially web-based course or if they have registered for a entirely web-based course, the student must be able to participate in the course entirely web-based as students abroad.
II. Include contact hours in lesson plan of the syllabus (including real-time webinars and workshops for partially web-based and fully web-based learning with BBB, Teams or Zoom as the venue).
III. In the additional information field of the syllabus, add additional information that students should know about the organization of studies before registering for the subject. For example, information about the holding of hybrid seminars. In the case of a hybrid seminar, some students participate in the seminar in the auditorium and some at the same time online. When conducting hybrid seminars, make sure that you have a room with the necessary equipment and an assistant for the seminar.