Tagasiside andmise hea tava
Õpetamise ja õppeainete tagasisideküsimustikule vastates püüdke lähtuda järgnevast heast tavast
-
Võimaluse korral põhjendage oma hinnanguid tekstiväljadel."Mulle meeldis/ei meeldinud ... sellepärast, et ..."
-
Püüdke olla kommenteerimisel ja põhjendamisel konkreetne ja konstruktiivne. Keskenduge oma tähelepanekutele ja nähtavatele faktidele, selle asemel, et rääkida üldistest ja umbmäärastest asjadest."Peamine sügissemestril kasutatud õpik X on kirjutatud 1989. aastal ning sisaldab seega palju vananenud infot."
-
Tooge esile konkreetseid asjaolusid, tegevusi ja strateegiat, mida õppejõud saab Teie arvates muuta. Tekstilistest vastustest on õppejõule väga palju kasu, kui need pööravad tähelepanu konkreetsetele muutmist vajavatele aspektidele ja soovitustele, mida Teie hinnangul saaks teisiti teha."Õppejõud oleks võinud panna aine lehele üles kõik slaidid, mida loengutes kasutati. Kordamisel oleksid need väga suureks abiks olnud."
-
Tagasiside ei tähenda ainult õppejõu ja õppeaine hindamist. See on ka hinnangu andmine enda panusele. Tehke seda võimalikult ausalt ning tehke sellest omad järeldused. Nii on sellest Teile endale edasistes õpingutes palju kasu."Olen enda ajakasutusega rahul. Esitasin kodutööd õigel ajal, käisin enamikel loengutel ning puudutud tundide materjali omandasin tagantjärgi videloengutest."
-
Tagasiside ei tähenda ainult kritiseerimist. Tagasiside on võimalus õppejõudu ka tunnustada ja kiita! Tooge esile, millest oli Teile kasu ja millega peaks ka edaspidi jätkama."Õppejõud julgustas üliõpilasi küsimuste korral kaasa rääkima ja teemakohaseid arutelusid tekitama, mis on minu arvates väga hea"
- Ärge laske end mõjutada emotsioonidel ja püüdke hinnata objektiivselt. Võimaluse korral oodake tagasiside andmisega kuni aine lõpphindamisest on läinud teatud aeg mööda.
- Täname, et jääte tagasiside andmisel viisakaks! Halvustamine, inetused jms ei aita õppejõudu ega programmijuhti õppeaine õpetamist ja õppekava paremaks muuta.