Õpetamisalase arengu analüüs
Juhend õpetamisalase arengu analüüsiks
Õppejõudude ja teadustöötajate atesteerimise korra punkt 11.1 alusel annab töötaja hinnangu oma töötulemustele sh meetmetele, mida õppejõud on kasutusele võtnud kvaliteetse õpetamise tagamiseks.
Analüüsi koostamisel toetub õppejõud õpetamise hea tava põhimõtetele, valides neist 1-2 olulisemat oma õpetamise seisukohalt.
Õpetamise analüüs (soovituslik pikkus kuni 5 lk) sisaldab ülevaadet õppejõu õpetamisarusaamadest ning igapäevase õpetamistegevuse ja õpetamisalase arengu analüüsi.
1. Õppejõu õpetamisarusaamad
Õpetamisarusaamad kajastavad seisukohti õppimisest ja õpetamisest, üliõpilaste ja õppejõu rollist ning oma eesmärke õpetamisel.
• Kirjeldage, milline on teie ettekujutus õppimisest ja õpetamisest.
• Tooge välja, millised on teie õpetamise eesmärgid.
• Selgitage, kuidas teie õpetamisarusaamad teostuvad reaalses õpetamispraktikas.
2. Eneseareng
Enesearengu osas toob õppejõud välja, kuidas ta on õpetamisoskusi arendanud viimase viie aasta jooksul.
• Mida olete pidanud vajalikuks arendada enda kui õppejõu juures?
• Milliseid enda arendamise võimalusi olete kasutanud viimase viie aasta jooksul (koolitused, konverentsid, konsultatsioonid, iseseisev lugemine) ja millist kasu nendest saanud?
• Milliseid õpetamisega seotud ettekandeid olete teinud või õpetamisega seotud artikleid avaldanud?
3. Õpetamise analüüs
Õpetamist analüüsides toob õppejõud välja, milliseid muutusi ta on oma õpetamispraktika jooksul teinud ja kuidas on tehtud muutused toetanud üliõpilaste õppimist.
• Milliseid muutusi olete õpetamises teinud viimase viie aasta jooksul? Milliseid uusi ideid olete õpetamises ja juhendamises rakendanud?
• Mis ajendas teid neid muutusi tegema (nt enda õpingud, üliõpilaste või kolleegide tagasiside)? Kuidas tehtud muutused on toetanud üliõpilaste õppimist?
• Milliseid järeldusi olete teinud üliõpilaste tagasisidet analüüsides?
• Milliseid näiteid või materjale (nt tagasiside kokkuvõtted, videoklipid, Moodle) soovite analüüsile lisada?
4. Õpetamise arendamise plaanid
Analüüsi põhjal püstitab õppejõud järgmiseks perioodiks/õppeaastaks eesmärgid ja arenguülesanded.
• Kirjeldage eelnevale analüüsile toetudes, milliseid muutusi kavandate edaspidiseks.
• Millisele õpetamise hea tava põhimõttele kavatsete keskenduda üliõpilaste õppimise toetamisel? Miks on teie jaoks oluline keskenduda just sellele põhimõttele?