Õppejõududele - töövõtteid kaugõppes õpetamiseks
In English below
Toimunud seminaride materjalid:
Üliõpilase töömahu ligikaudne hindamine
Valmisolek e-toega kursuse õpetamiseks. Kontrollnimekiri, PDF
Soovitused kaitsmise läbiviimiseks veebikeskkonas koolituse slaidid.
Õppemetoodilised soovitused loengu pidamiseks e-keskkonnas koolituse slaidid, rühmatöö.
Õppemetoodilised soovitused veebiseminari läbiviimiseks koolituse slaidid, rühmatöö.
Hindamine ja õppijatele tagasiside andmine koolituse slaidid. Siit leiate soovitusi hindamise kohandamiseks kaugõppe olukorras
Atesteerimiseks valmistumine (koolitusel keskenduti õpetamise eneseanalüüsi koostamisele) koolituse slaidid.
Iseseisva lugemise toetamine koolituse slaidid.
Arvestades tekkinud olukorda, on vajalik õppetöö korralduses ja ülesehituses rakendada teistmoodi lähenemist. Õppetöö kavandamisel on oluline meeles pidada, et see on uus olukord nii õppijale kui õppejõule ning see toob kaasa omamoodi väljakutseid.
Ka teistmoodi lähenemisel on meie ülesanne toetada õppijate õppimist. Sellest lähtuvalt pakume välja mõned võimalused õppimise korraldamiseks:
- Mõelge läbi, mis on kõige olulisem, mida õppijad peavad õppeaines selgeks saama. Ärge muretsege, kõiki varem kavandatud tegevusi ei saa ega jõua uues olukorras teha.
- Kontaktõppena 4-tunnise kohtumise asemel ei ole mõistlik pidada sama pikki videoloenguid ega –seminare, sest ei õppejõud ega õppijad ei jaksa veebivahendusel sama palju tähelepanu hoida.
- Õppetöö planeerimisel võiks jagada teema käsitluse kolme ossa: 1) õppijate iseseisev eelülesanne, 2) õppimise toetamine, 3) kinnistavad ja kokkuvõtvad ülesanded.
- Õppijate iseseisev eelülesanne võib olla lugemistekst, video vaatamine või helifaili kuulamine.
- Iseseisvaks tööks andke kindlasti täpne juhis ning materjaliga seotud ülesanne (nt kirjutada kokkuvõte, koostada küsimusi, vastata õppejõu küsimustele, koostada tabel). Ideid õppijate iseseisva töö ülesanneteks võib leida Aktiivõppemeetodid e-õppes või Õppemeetodid kõrgkoolis (lk 12-15).
- Iseseisva eeltöö kokkuvõtted võivad õppijad postitada Moodle´sse või mõnda teise teile tuttavasse keskkonda (Google Drive või Teams, Padlet).
- Õppimise toetamine on kaugõppe puhul eriti vajalik, et õppija tajuks seotust nii õppejõu kui õppeainega. See soodustab õppimist. Õppimise toetamiseks on mitmesugused võimalused:
- Tagasiside andmine eelülesannetele (annavad kaasõppijad või õppejõud).
- Õppejõud edastab uue info kirjaliku õppematerjali, video või helifaili teel.
- Koosõppimine iseseisva eelülesande põhjal (nt veebiseminar, mittesünkroonsed arutelud foorumis). Kavandage üliõpilaste omavahelised arutelud, õppijad võivad valida ise keskkonna, kus seda teha. Aruteludeks võib moodustada ka õpipaare. Õppijad esitavad oma arutelu tulemuse teie poolt pakutud keskkonda (nt Moodle´isse).
- Õppijad esitavad lisaks kirjalikele lühikokkuvõtetele oma arutelud helifailina (leppige pikkus kokku).
- Mida rohkem on teil õppijatele väiksemaid vaheülesandeid, seda parem on teil ülevaade, kuidas õppijatel läheb. See annab võimaluse kontrollida, kas ja kuidas õppimine toimub
- Teema lõpetuseks ja kinnistamiseks kavandage lõpuülesanded/(enesekontrolli)testid, kokkuvõtted arutelust, õpipäeviku sissekanne vt Õppemeetodid kõrgkoolis (lk 26-28). Ideid saab https://www.uky.edu/celt/50-classroom-assessment-techniques-cats
- Kavandage tagasiside andmine üliõpilaste ülesannetele. Praeguses olukorras on kontakt õppejõuga eriti oluline mõistmaks, kuidas üliõpilasel õppimine läheb.
- Õppijate iseseisev eelülesanne võib olla lugemistekst, video vaatamine või helifaili kuulamine.
- Arutage oma plaane kolleegide ja/või programmijuhiga, võibolla õnnestub erinevaid kodutöid ka ühendada. See aitab hoida enda ja õppijate töömahu mõistlikuna.
- Teavitage õppetöö ümberkorraldustest ja uuest ajakavast üliõpilasi.
- Oleme koondanud kokku lihtsaid ja käepäraseid võtteid, mille abil kaugõpet läbi viia lehele: Lihtsaid nippe kaugõppes õpetamiseks
- Külalisprofessor James Groccia jagatud soovitused kaugõppes toimetamiseks 11 Things to Consider when Moving Your Course Online ning õppijatele õppimiseks Syudy Habits.
Küsimuste tekkimisel toetavad teid hea meelega personaliarenduskeskuse õpetamisoskuste arendamise konsultandid:
Katri Kütt, HV katri.kutt [ät] ut.ee 50 72 025
Kaire Uiboleht, LT kaire.uiboleht [ät] ut.ee 52 43 435
Anu Sarv, MV anu.sarv [ät] ut.ee 53 61 4342 (3342)
Airi Niilo, SV airi.niilo [ät] ut.ee 51 53 706 (6261)
Mari Karm, õppejõukoolituse peaspetsialist mari.karm [ät] ut.ee 56 69 3861
In English
For university teachers – methods for distance learning (Translated by Triinu Soomere)
Given the situation, it is necessary to apply a different approach in the organisation and structure of teaching. When planning educational activities, it is important to remember that this is a new situation both for the students and faculty, and some challenges are inevitable.
Even if we are using a new approach, it is our job to support the learning of our students. Here are some options how to organise distance learning:
1. Think about the most important thing to learn in the subject. Try not to overly worry - not all previously planned activities can be done in the new situation.
2. Instead of 4 contact hours, it is not sensible to organise video lectures or seminars of the same length because neither the lecturers nor the students can focus their attention in equal measure through the web.
3. When planning teaching, a thematic plan could be divided into three parts as follows: 1) an independent pre-task for the learners, 2) support to learning, 3) reinforcing and summarizing tasks.
a) The learners' independent pre-assignment may be reading a text, watching a video or listening to an audio file. For independent work, give precise instructions and a concrete task related to the material (e.g. write a summary, write questions, answer questions from the lecturer). Summaries of independent work can be posted by learners to e-learning platform or another environment you know (Google Drive or Teams, Padlet).
b) Support to learning is particularly important for distance learning, so that the learner feels a connection with both the lecturer and the subject. Perception of this support by students fosters learning. There are various ways for supporting learning:
Giving feedback on pre-assignments (provided by peers or lecturers). Collaborative learning based on an independent pre-assignment (e.g. webinar, asynchronous discussions in the forum).
Organising discussions between students - learners can choose the environment where they discuss themselves.
For discussion purposes, study pairs can also be formed. Learners present the result of their discussion in the environment you offer.
In addition to written short summaries, learners present their discussions as an audio file (agree on the length beforehand).
The more smaller intermediate assignments for students, the better overview you have about how they are doing. It gives you the opportunity to control if and how learning is progressing.
c) To finalize and consolidate learning, design final assignments / (self-tests) quizzes, discussion summaries, learning journal entries. Ideas can be found at https://www.uky.edu/celt/50-classroom-assessment-techniques-cats
d) Plan giving feedback to student assignments. In the current situation, contact with the lecturer is especially important to understand how the learner is progressing.
4. Discuss your plans with colleagues and/or department director, maybe you can combine different homework. This helps to keep your own workload and that of your learners reasonable.
5. Inform students about reorganization of teaching and educational activities and new schedules.
6. We've put together some simple and handy techniques for distance learning: Simple tips for teaching
7. Visiting Professor James Groccia Shared tips for distance learning: 11 Things to Consider When Moving Your Course Online and Study Habits
8. Tips for adapting assessment for distance learning
Webinar "Assessment in distance learning". Assessment in distance learning and Moodle 3.7 Quiz & Questions