Edetabel: eestimaalased on Tartu ülikooli brändi kiindunud

Eesti brändidest on brändide kiindumuse edetabeli esikolmikus päästeamet, Eesti riik ning politsei- ja piirivalveamet, millele järgnevad Google, Tartu ülikool, ERR ja Eesti haigekassa, kirjutas Ärileht Idea Group Eesti poolt läbiviidud uuringu põhjal.

„Uuringu tulemusena sündinud brändide kiindumuse edetabel annab hea ülevaate, millised brändid on täna inimeste jaoks niivõrd olulised ja väärtuslikud, et brändi kadumisel oleks inimestel sellest kahju,” selgitas Balti riikides läbi viidud globaalse Meaningful Brands uuringu teostanud Idea Group Eesti juht Eha Talvist.

Talvist lisas, et uuringu tulemuste järgi läheb inimestele korda vaid veerand brändidest. „Eestis läbi viidud uuringu tulemuste põhjal selgub, et vaid 26% brändidest läheb inimestele korda – see tähendab, et kolmveerand kõigist brändidest jätavad aga inimesed ükskõikseks.“ Ta lisas, et arenenud riikides on brändide hulk, kes inimestele korda lähevad, väiksem kui arengumaades, sest arenevates riikides on brändidel inimeste elus suurem roll.

Globaalne brändiuuring Meaningful Brands, kus osales 300 000 inimest, käsitleb 1000 brändi tähendusrikkust. Balti riikides viis Idea Group laiaulatusliku Meaningful Brandsi uuringu läbi teist korda. Eestis korraldatud küsitluses uuriti süvitsi 22 ja ülevaatlikult 200 siinsel turul tegutsevat brändi, uuringus osales enam kui 3500 eestimaalast.

Virge Tamme
Tartu Ülikooli pressiesindaja
Tel: +(372) 737 5683
Mob: +(372) 5815 5392