NOVAATOR: Riik kui pesuloputusvahend
Kes ei oleks poes sisseoste tegemas käies puutunud kokku tasuta näidistega? On need siis degusteerimise vormis või on tasuta näidis pandud teibiga mõne sind huvitava toote külge (näiteks pesuloputusvahend pesupulbripaki külge või mingi kastmepakike kartulikrõpsu paki külge).
Tasuta näidiste kasutamine on turunduses üsna populaarne meetod, mille eesmärk on panna inimesi tegema esmaostu ja seejärel ka kordusoste. Paljudel juhtudel ei oska inimesed enne tarbimist kauba väärtust ja endale sobimist õigesti hinnata.
Läbi degusteerimiste või tasuta näidiste proovimise on kliendil võimalik hinnata konkreetse kauba omadusi võrreldes varasemate kogemustega teiste kaupadega ja kui need omadused on teistega võrreldes paremad, hakkab inimene konkreetset toodet teistele eelistama.
Nagu selgub, on ka riiki võimalik turundada sarnaselt pesuloputusvahendile või kastmepakikesele. Kui inimene läheb kindla eesmärgiga külastama mingit üritust mingis suvalises riigis, siis tema peamine sihtkoht on nimetatud üritus mitte riik – ta "ostab üritust", tehes kõikvõimalikke kulutusi selleks, et üritusel osaleda (ürituse piletid, transport, majutus jmt).
Edasi loe NOVAATORist!