Parima turundusalase bakalaureusetöö kirjutas TÜ tudeng

Juba teist aastat valis Marketingi Instituut parimad bakalaureuse- ja magistritaseme turundusalased diplomitööd. 2011. aasta parimaks bakalaureuse lõputööks valiti Tartu Ülikooli majandusteaduskonna tudengi Liiu Matikaineni uurimus, parima magistritöö kirjutas Kristel Rannu EBSist, teatab Marketingi Instituut.

"Juba teist aastat oleme analüüsinud kõiki turundalaseid lõputöid, mida oleme saanud kätte ülikoolidest või tudengitelt endilt," selgitas Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits. "Oleme premeerinud parimaid rahaliselt, kuid meie huvi tegelik põhjus on olnud Eesti homsete turundajate teadmiste ja oskuste luure."

Naaritsa sõnul on keskmine tase lõputöödes aasta-aastalt tõusnud, endiselt napib enim ambitsioonikaid ja rahvusvahelises mõõtkavas lõputöid. Pigem kirjutatakse ikkagi meie endi Eesti väikestest tegemisest. Samas,positiivses osas annab Naaritsa sõnul välja tuua, et suurem osa konkursile esitatud töödest näitavad, et meie ülikoolides tegeldakse turundusega küllaltki laiapõhjaliselt. "Tänavuse aasta võitjad erinesid teistest ennekõike oma valitud teema analüüsi põhjalikkusega, mistõttu on antud tööd kindlasti huvipakkuvad ka neis valdkondades tegutsevatele professionaalidele," märkis ta.

EBSi magistrant Kristel Rannu valis analüüsimiseks vägagi aktuaalse teema: "Geneeriliste ravimite turule toomise mõju Eestis südameravimite näitel". Oma järeldustes jõudis Rannu, kelle uurmistöö kattis aastad 2002-2009, kolme huvitava aspektini. Esiteks, et geneeriliste ravimite turule toomine hoogustas toimeaine kasutamist, põhjustas mitmekordse tõusu päevadoosides, kuid samas vähendades päevadoosi hind. Teiseks tõi uurimus välja seose puudumise geneerilise ja originaalravimi hinnasuhte ning geneeriliste ravimite arvu vahel, mis võib autori hinnagul olla Eestis kasutamata potentsiaalne vahend geneerilise konkurentsi soodustamisel. Kolmandaks leidis ta, et originaalravimi turuosa kahaneb aeglasemalt, kui hinnaerinevus geneeriliste ravimitega on väiksem.

Parima bakalaureuse preemia saanud Tartu Ülikooli tudengi Liiu Matikaineni diplomitöö "Sisemise turunduse rakendamine sisemise brändi kujundamiseks MTÜ Antoniuse Gildi näitel", keskendus aga organisatsiooni väärtuste ja soovitud kuvandite turundamisele erinevatele organisatsiooniga seotud siseringi kuuluvatele inimestele, sealhulgas töötajatele ja lepinguliste partnerite.

Mõlema kategooria võitljad pälvisid 300 eurose preemia.

Nii Kristel Rannu magistritööga kui ka Liiu Matikaineni bakalaureuse tööga saab kogu ulatuses tutvuda Marketingi Instituudi kodulehel.

Ühtekokku laekus konkursile 44 bakalaureuse- ja magistritööd, mida oli ligi topelt rohkem kui aasta varem.

Anneli Miljan
TÜ pressiesindaja
737 5683, 515 0184
avalik@ut.ee
www.ut.ee