Tartu Ülikooli Akadeemiline Spordiklubi võttis kasutusele uue visuaalse identiteedi

Tartu Ülikooli Akadeemiline Spordiklubi alustab spordiaastat uue ilmega – uuenenud mustvalge välimus muudab spordiklubi ühtsemaks, kuid rõhutab samas klubi mitmekülgset spordialade valikut.

Kolmapäeval, 25. septembril esitleti TÜ spordihoones huvilistele spordiklubi uut visuaalset identiteeti. Oma spordiala märke tutvustasid eri spordialade esindajad. Lisaks tutvustati täiskoosseisus Tartu Ülikooli korvpallimeeskonda. Tervituseks said sõna Tartu Ülikooli rektor Toomas Asser ja Tartu linnapea Urmas Klaas.

Spordiklubi juhatuse esimehe Gert Prantsi sõnul algab uuenenud välimusega spordiklubi jaoks ka uus ajajärk. „Tartu patrioodina on mul hea meel tõdeda, et linna spordis on alanud uus ajajärk. Ühtne, stiilne, organiseeritud ja tänapäevane on mõned märksõnad, mida Tartu Ülikooli Akadeemilise Spordiklubi brändivahetus endas kannab. Kogu spordiklubi tegevus lähtub nendest märksõnadest ja silmatorkav välimus käib meiega kaasas,“ ütles Prants. „Loodan, et õige pea on linn täis sportlasi, tudengeid ja fänne, kes uhkelt Tartu Ülikooli Spordiklubi sümboolikat kannavad. Väljaspool kodulinna ja Eestit teatakse, mis peitub meie logo taga – need on Eesti kõige ägedam spordiklubi, sportlased ja võistkonnad.“

Uue brändi kontseptsiooni autori Martti Poomi sõnul on tegemist terves Euroopas ainulaadse tööga. „Valminud lahendus valmistab mulle suurt rõõmu, sest see on unikaalne mitte ainult Eestis, vaid kogu Euroopas. See, et ülikool ja spordiklubi lähevad ühtse märgi alt lahku, annab spordile võimaluse muutuda moodsamaks ja leida noorte ning linnakodanikega ühine keel,“ sõnas Poom.  „Uudne lahendus liidab ülikooli spordiklubi kõik alad ühtse ikooni alla, milleks on ju tegelikult „TARTU“. Tartlasena olen uhke, et Eestis astus esimese sammu taolise muutuse poole just edumeelne Tartu Ülikool.“

Tartu Ülikoolis spordiklubi uue identiteedi protsessi juhtinud Aadi Tegova rõhutab värske ilme sobivust sihtgrupile. „Uue visuaalse keele loomisel lähtusime selle sobivusest spordiklubi peamisele sihtgrupile ja julgusest pakatava sportliku meeleolu loomisest. Meie soov oli luua jõuline, selge ja iseseisev märk. Tahame anda selge sõnumi, et spordiklubi on avatud kõigile tartlastele ja Tartu lähedal elavatele inimestele. Väga teretulnud on ka need, kellel siiani kokkupuude ülikooliga puudub,” selgitas Tegova. „Alusmärgi ja värvilahenduse peale on loodud spordialade ikoonisüsteem, mis toetab meeskonnatunde ja ühtse meeleolu hoidmist. Põhivärvidena kasutasime musta ja valget. Usun, et julge eraldiseisev märk levib kogukonnas kiiresti, aitab toetada sportlaste pingutust ja esindada väärikalt Tartu Ülikooli. Tänan kõiki, kes uue märgi loomisel kaasa aitasid. Suur aitäh idee autorile kunstnik Martti Poomile!“

Spordiklubi hakkab uut visuaalset identiteeti kasutama kohe. Nii näiteks avaneb esimene võimalus uut korvpallivormi uudistama minna juba tuleval kolmapäeval, 2. oktoobril kell 19.00, mil TÜ korvpallimeeskond kohtub FIBA Europe Cup kvalifikatsiooniringis Kataja Basketiga.

Lisateave: Ivo Hunt, Tartu Ülikooli Akadeemiline Spordiklubi, Juhatuse liige / turundus ja kommunikatsioon, +372 56 258 897, ivo.hunt@ut.ee