Tartu ülikooli õppejõud jagavad õpetamiskogemusi

Täna, 14. jaanuaril jagavad 2014. aasta sügisel kollegiaalse tagasiside protsessis osalenud õppejõud Tartu ülikooli raamatukogus konverentsil „Õppejõult õppejõule 2015: kollegiaalne tagasiside” seni õpitut ja kogetut.

Tutvustatakse kollegiaalse tagasiside praktikakogukondade tegevust ja arutatakse läbi edasised plaanid. Konverentsile on registreerunud ligi 150 õppejõudu, mis korraldajate sõnul näitab teema olulisust.

Konverentsi avab Tartu ülikooli rektor professor Volli Kalm. Seejärel räägitakse plenaaristungil kollegiaalse koostöö eesmärkidest, õppejõudude professionaalse arengu toetamise võimalustest, tutvustatakse maailmas tuntud ning Tartu ülikooli ja kaitseväe ühendatud õppeasutuste kogemusi kollegiaalse tagasiside kasutamisel. Konverents jätkub töötubades, mis on üles ehitatud vaatmikuesitlustena. Vaatmiku koostanud õppejõud analüüsivad oma õpetamisfilosoofiat, õnnestunumaid õpetamisvõtteid ja -meetodeid, räägivad oma parimatest kogemustest ja plaanidest õppetöö arendamisel ja muutmisel kolleegidelt saadud tagasiside toel. Konverentsipäeva lõpul arutatakse kollegiaalse koostöö jätkamise ja selle erinevate võimaluste üle.

Tartu ülikoolis alustati süsteemsemalt kollegiaalse tagasisidega 2014. aasta sügissemestril. Kollegiaalse tagasiside praktikakogukonnad töötasid loodus- ja tehnoloogiateaduskonnas, sotsiaal- ja haridusteaduskonnas, majandusteaduskonnas, Euroopa kolledžis, Pärnu kolledžis ja Viljandi kultuuriakadeemias. Novembris alustas ka Narva kolledži kogukond.

Kollegiaalse tagasiside käigus tutvub üks kolleeg teise õpetamisega ja võimaldab kolleegil saada konstruktiivset tagasisidet õppeprotsessi kohta. Kollegiaalset tagasisidet võib rakendada erinevatel eesmärkidel. Tartu ülikoolis rakendatakse seda õppejõu professionaalse arengu toetamise eesmärgil.

Kõrgkoolipedagoogika dotsent Mari Karm tõi välja, et kollegiaalne tagasiside ei tähenda ainult üksteise loengute vaatlemist, vaid võib hõlmata erinevaid õpetamisega seonduvaid tegevusi, nagu näiteks vastastikused õppetöö vaatlused, ainekava arutelu, õppematerjalide analüüs, õppetöö videote vaatlus ja arutelu, e-kursuse analüüs ja arutelu.

„Kollegiaalne tagasiside on osa laiemast õppejõu professionaalse arengu protsessist, mille tulemusena muutub ülikooli akadeemiline kultuur,” rõhutas õppimise ja õpetamise arenduskeskuse juhataja Mart Noorma. Kollegiaalse tagasiside kogukondades väärtustatakse õpetamise kvaliteeti ja arutletakse selle üle. Õppetöö kvaliteet on parameeter, mis hindab, kui hästi ülikool toetab üliõpilaste arengut üliõpilaste ja ühiskonna jaoks olulistes suundades. Õppejõudude eesmärgiks on oma üliõpilaste õppimise ja arengu toetamine.

Lisainfo: Mart Noorma, Tartu ülikooli õppimise ja õpetamise arenduskeskuse juhataja, 737 5811, mart.noorma@ut.ee.

Virge Tamme
Tartu Ülikooli pressiesindaja
Tel: +(372) 737 5683
Mob: +(372) 5815 5392