TÜ TEADUSKOOL OTSIB VASTUST KÜSIMUSELE, KUIDAS ARENDADA ANDEKAID ÕPILASI

Tartus Haridus- ja Teadusministeeriumi saalis kell 12 algava kollokviumi teemaks on kool kui sümbiootiline arenguruum. Kõne all on õppekava küsimused, Hillar Saul räägib andekate avastamise ja arendamise metoodikast ning TÜ Teaduskooli direktor Viire Sepp jagab oma kogemusi hiljutiselt Euroopa andekushariduse foorumilt. Haridus- ja Teadusministeeriumi kavadest kõneleb abiminister Erkki Piisang.

Strateegia "Teadmistepõhine Eesti 2007-2013" ellurakendamine sõltub suuresti sellest, mida tehakse andekate noorte arengu heaks üldhariduskoolis, ütles Viire Sepp. "Eesti koolinoorte aineolümpiaadidest osavõtnutega tehtud küsitlused osutavad rahulolematusele "halli massi" kujundava õppesüsteemi suhtes. Tihti ei paku koolide õppe- ja ainekavad võimekatele õpilastele piisavalt intellektuaalseid väljakutseid ning andekad lapsed jäetakse ainetunnis sageli omapead, sest "nemad saavad niikuinii hakkama". Koolisüsteemis arvatakse n-ö kaotsi minevat umbes pooled andekatest."

Kollokviumide sarjas käsitletakse andekuspedagoogika ja -psühholoogia erinevaid aspekte ning võimalusi andekate noorte arengu stimuleerimiseks.

Kollokviumi kava: www.ttkool.ut.ee/olympiaadid.

Lisainfo: Viire Sepp, TÜ Teaduskooli direktor, tel 518 9951

Liina Jürgen
TÜ avalikkussuhete peaspetsialist
tel 737 5509; 527 6922