#Tartu | Universitas Tartuensis

#Tartu

Emma Pipi Penelope Visnap, riigiteaduste 3. kursuse tudeng

Kõrgeks kasvanud on rohi, juba niidetud on hein ja isegi kõik sõnajalaõied on juba ära õitsenud – olen taas Eestimaa pinnal ja nüüdseks on isegi uus õppeaasta alanud. Koduses Eestis veedetud suvi tuhises mööda ja olen end sisse seadnud Eesti kauneimasse linna, milleks on Tartu (seda siis laulusalmis Raimond Valgre ja Ernst Johansoni sõnutsi). 

Tartu Ülikool

Kas oleks tore, kui saaksid esimese ülikooliaasta eredamaid hetki või õpetlikumaid kogemusi teistega jagada? Kui oled üks neist, kellele meeldib oma mõtteid värvikalt väljendada, siis osale Tartu Ülikooli esmakursuslastest esindusblogijate konkursil. Oma esimese aasta toredaid hetki saad edasi anda nii blogi kirjutades või hoopis videoid tehes.

2019/2020. õppeaasta esmakursuslasest blogikirjutaja Birgit Paju iseloomustab oma kogemust nii:

Tartu Ülikool

Tere, esmakursuslane!

Oled astunud tähtsa sammu ja teinud teadliku valiku oma tuleviku nimel – alustanud õpinguid Tartu Ülikoolis. Sind ootavad ees põnevad ajad, mis annavad võimaluse tulla välja mugavustsoonist ja õppida iseennast tundma.

Birgit Paju, loodus- ja reaalainete õpetamine põhikoolis, esmakursuslane

Minu esimene aasta ülikoolis oli täis väljakutseid ja emotsiooniderohke. Raske uskuda, et suvi on juba käes ja möödunud semestritest alles vaid mälestuste hõng. Kus aeg alles lendab!

Peamised hirmud ülikoolis

Birgit Paju, loodus- ja reaalainete õpetamine põhikoolis, esmakursuslane

Maikuu nõudis minult osavat ajaplaneerimist ja tohutut tahtejõudu. Paljud ained jõudsid lõpule, mistõttu terve kuu ajas üks eksam-lõputöö-arvestus teist taga. Silme eest läks täitsa kirjuks, raske oli järjel püsida. Kui eelmainitule lisada otsa veel õpetajatöö, siis tegemist oli küll ja veel!

Birgit Paju, loodus- ja reaalainete õpetamine põhikoolis, esmakursuslane

Kevadsemester on lõpuks saabunud, tuues endaga kaasa igasuguseid põnevaid ja omapäraseid õppeaineid. Isegi lumi sadas selle tähistamiseks maha! Raske oli uskuda oma silmi, kui tol esimesel lumisel hommikul üles ärkasin.

Birgit Paju, loodus- ja reaalainete õpetamine põhikoolis, esmakursuslane

Oma varaseimas postituses võrdlesin ülikoolielu kihutava rongiga, millele peab hüppama, et mitte maha jääda. Nüüd, mil olen poole aasta võrra vanem ja targem, olen veel enam veendunud selle metafoori õigsuses. Läbitud sissejuhatavad ained pakkusid põgusat ülevaadet erinevatesse valdkondadesse, tekitasid oma värvikuse ja nüansirohkusega huvi... ja seejärel kadusid, sest vagunit ühes oma akendega tõmmati meeletu hooga edasi.

Semestri ülesehitus ja ained

Birgit Paju, loodus- ja reaalainete õpetamine põhikoolis, esmakursuslane

Kogemusi bussidega
Oma tagasihoidlikule vanusele vaatamata pean end bussisõidu alal eksperdiks. Seda muidugi mitte juhina– ma tahaks näha päeva, mil bussiga mööda tänavaid ringi rallin – vaid just sõitja vaatenurgast. Minu peres pole kunagi olnud autot, mistõttu nii mõnedki mu kallimad mälestused hõlmavad seika, kus mina, mu ema ja vend sosistame üksteisele üle kõrgete bussiistmete, elevil sihtkohta jõudmise pärast.

Birgit Paju, loodus- ja reaalainete õpetamine põhikoolis, esmakursuslane

Neil ammu unustuse hõlma vajunud aegadel, mil veel ema ja vennaga elasin, ei osanud ma kuidagi ette kujutada, et varsti muutub minu arusaam kodust. Kuigi ma ootasin väga ühiselamusse kolimist ja sellega kaasnevat iseseisvust, oli mul tunne, nagu sätiksin end sisse võõras paigas täis võõrast mööblit ja võõraid esemeid. Kuidas saaks see eales võistelda lapsepõlvekoduga, millest mul tuhat mälestust on?

Ühikasse kandideerimine

Birgit Paju, loodus- ja reaalainete õpetamine põhikoolis, esmakursuslane

 

Minu praegustest askeldustest

Tudengielu olen nautinud juba peaaegu kaks kuud. Igapäevarutiini rahulik embus meenutab mõnevõrra gümnaasiumiaega, mil hommikul tuli minna kooli ja õhtul tagasi koju. Võib-olla on asi li minu praeguses ajakavas: loengud on teisipäevast neljapäevani ja üldjuhul kümnest kuueni. Ma pole kindel, kuhu kõik neli vaba päeva kaovad. Reedel ja laupäeval taastun intensiivsest õppetööst, pühapäeval õpin kolm-neli tundi, esmaspäeval viis kuni seitse, olenevalt kodutööde mahust. Ja kodutöid jätkub.

Страницы